Masz rację :-) Poprawiam... Add a comment
Nie rozumiem jakim sposobem niska masa i możliwie mała objętość stoją w sprzeczności tak ze sobą... poza tym wszystko fajnie, tylko sporo tego... Add a comment
"Walec cierny jest zrobiony z materiału o podwyższonej odporności na ścieranie, np. mosiądzu". Mosiądz jest materiałem o niższej odporności na ścieranie niż piasta i jego zadaniem jest ścieranie się podczas hamowania. Dlatego też gdy zewnętrzne rowki są starte należy wymienić bęben hamulcowy na nowy. Gdyby zastosowano materiał o podwyższonej odporności na ścieranie wtedy trzeba by wymieniać piastę której koszt jest dużo wyższy, a wymiana bardziej skomplikowana (wykręcenie wszystkich szprych, centrowanie koła). Add a comment
Dziękuję za Pana komentarz. Stosownie zmieniłem treść artykułu. Poprawiłem też literówki, a wśród nich błąd ortograficzny. Rozbudowałem także zakończenie. Add a comment
Jak już mowa o mieszanych rozwiązaniach, to chyba warto wspomnieć o korbie z przekładnią planetarną: http://www.sram.com/truvativ/products/truvativ-hammerschmidt-am-crankset Nieprzyzwoicie droga (2-2,4 k) i ciężka (1,6kg), ale jak ktoś chce rozszerzyć zakres przełożeń i nie bawić się w napinacze może wykorzystać. Add a comment