W związku z przekręceniem się kalendarza proszę przyjąć serdeczne życzenia spełnienia rowerowych marzeń. I tych niedużych i tych najbardziej śmiałych... Tyle samo powrotów, co wyjazdów, zawsze prostych kół i nieprzebijalnych dętek. Oraz ciągłego poczucia wolności, panowania nad czasem i przestrzenią...
mslonik
Początek roku to czas podsumowań roku poprzedniego i planów na rok następny. Niech i tu tak będzie... Ponieważ artykuł dotyczy sekcji 'rowery', więc rozwinę się tylko na tematy rowerowe. Zapraszam do lektury!
Rok 2011:
Zalety: | Wady: |
Warsztat rowerowy: |
|
Przygotowanie podstaw pod warsztat rowerowy - remont pomieszczenia. Wyposażenie warsztatu rowerowego. Pierwsze prace w warsztacie. |
Niewykończone okno zaczęło przeciekać. Na ścianach zaczął pojawiać się grzyb. Niekompletne wyposażenie w narzędzia. |
Budowa i naprawa rowerów: |
|
Jeden - kompletna przebudowa. Naprawione: 2 Poważna przeróbka: 1 |
Brak rowerów zbudowanych od podstaw |
Wyprawy rowerowe: | |
Żuławy - w zasadzie objechane dookoła, wszerz i wzdłuż. |
Nie było wyprawy kilkudniowej. Większość wypraw nie została udokumentowana na stronie. Brak wyposażenia turystycznego. |
Wyprawy zorganizowane: | |
Tak: Kaszebe Runda, Żuławy Wkoło, Wielki Przejazd Rowerowy. Wycieczki, na których byłem prowadzącym w RwM: 4. |
Brak wyprawy kilkudniowej. |
Strona www (mslonik.pl): | |
Nadal jest rozwijana... Rozbudowa Biblioteki rowerowej oraz strony o Romecie. Kolejne artykuły 'techniczne'. Wzrosła popularność i rozpoznawalność strony. |
Niestety brak czasu na realizację wszystkich tematów, które pozostały albo na papierze, albo nawet tylko w głowie autora. Nadal jestem w zasadzie jedynym piszącym artykuły. Nie udało się uporządkowanie treści w dziale 'Technika', gdzie treści zaczynają się nawarstwiać. Nie powstał dział 'teoria'. |
Publicystyka: | |
Udział w warsztatach rowerowych zorganizowanych przez miasto Gdańsk. |
Brak artykułu na ten temat. Nie wziąłem udziału w kolejnym etapie prac. |
Podsumowując, to był dobry rok :-] Najważniejszym osiągnięciem jest przygotowanie i prawie kompletne wyposażenie warsztatu rowerowego. To inwestycja na lata, która potencjalnie pozwoli na ograniczenie kosztów napraw oraz zwiększy liczbę artykułów technicznych. Zyskałem nie tylko pomieszczenie, ale całe zaplecze infrastrukturalne, łącznie z dostępem do Internetu.
Rok 2012.
Cóż, plany i marzenia. Przynajmniej ten jeden raz w ciągu roku warto pomarzyć. Od marzeń więc zacznę:
- ...zająć się produkcją ram rowerowych we własnej manufakturze...
- ...rower poziomy do okrążenia świata...
- ...zgromadzenie sprzętu turystycznego z prawdziwego zdarzenia...
- ...długa wyprawa turystyczna po Europie...
- ...rower szosowy z prawdziwego zdarzenia...
- ...książka o serwisowaniu i naprawie rowerów...
- ...przynajmniej jedna 'jednodniówka' w miesiącu, opisana i udokumentowana...
- ...przywrócenie do sprawnosci trekkinga...
- ...jeden artykuł techniczny tygodniowo na stronie www...
Jak to zwykle bywa z marzeniami, krążą one po różnych kręgach realizacji. Jedne z nich nadają się do realizacji, czytaj: przygotowania planu działań, inne pozostaną tęsknotami bardziej lub mniej palącymi. Plan, to określenie celu, zbudowanie budżetu i harmonogramu.
Sporządziłem budżet dla dwóch przedsięwzięć z powyższej listy. Bo fajnie czasami pomarzyć...
Sprzęt turystyczny marzeń.
Nazwa elementu wyposażenia | Orientacyjna cena |
Przyczepka rowerowa. Extrawheel, wyposażona w koło 26'', piasta z dynamem SON28. |
Przyczepka: ~600 pln Dynamo: ~1000 pln |
Sakwy rowerowe. Oczywiście Crosso Dry Big. |
Para: 200 pln |
Bagażnik na przedni widelec amortyzowany. Oczywiście Crosso. |
75 pln |
Namiot. Tarptent Double Rainbow. |
~950 pln |
Śpiwór. Odpowiednik (bo już nie jest produkowany) The North Face Beeline 900 (600 g masy!). |
~1000 pln |
Karimata. Thermarest NeoAir. | 600 pln |
Kuchenka. MSR Whisperlite. | 450 pln |
Naczynia. Tytanowe sztućce MSR, tytanowy kubeczek MSR, tytanowy garnek MSR. |
Sztućce: 70 pln Kubeczek: 140 pln Garnek: 210 pln |
Suma: |
5 295 pln |
Reaktywacja roweru trekkingowego:
Nazwa elementu wyposażenia | Orientacyjna cena |
Obręcz tylnego koła. Pod hamulce V-brake. | 130 pln |
Piasta z bębenkiem. Shimano LX. | 85 pln |
Złożenie koła. | 35 pln |
Amortyzator przód. | 280 pln |
Stery a-head. | 85 pln |
Mostek przód. |
65 pln |
Sztyca. |
83 pln |
Suma: |
763 pln |
I na zakończenie wyimaginowana historyjka...
Jest takie miejsce, na Żuławach, pomiędzy Tczewem i Malborkiem... Właśnie tam, w jednej z opuszczonych hal produkcyjnych otworzyłbym małą manufakturę. Cieniowane, stalowe rury najlepszych producentów. Przygarbiona postać w drelichu lutuje je mosiądzem. Kolejna wygładza luty nadając im gładkość odpowiednią szlifierką. Potem ramy są wieszane na hakach i w kolejnym pomieszczeniu malowane na wybrany przez klienta kolor. Wreszcie końcowa obrótka: Nakładanie gwintów, frezowanie. Ostatni etap to dobór osprzętu. Testy i pakowanie. Raz w tygodniu z manufaktury wyjeżdża bus wiozący już złożone rowery do Trójmiasta. Część z nich trafi bezpośrednio pod drzwi klientów. Reszta zostanie nadana przesyłką kurierską do miast w Polsce i w Europie...
Rowery składamy ręcznie, bazując na własnych umiejętnościach i własnym parku maszynowym. Produkcja ma charakter małoseryjny. Ot, żeby się utrzymać i robić to, co się kocha, wkładając od rana do wieczora serce w stal. W gronie przyjaciół, równie zwariowanych, wierzących w możliwość zbudowania czegoś pięknego na krańcu świata.
Pomysł jest prosty. Rowery skierowane są do mieszkańców dużych miast. Klientem docelowym są samodzielne, współczesne kobiety ceniące sobie praktyczne, nowoczesne i lekkie rozwiązania, ale jednocześnie eleganckie, przyciągające oko cukiereczki na dwóch kołach.
Może do mnie dołączysz? Może pomożesz mi zrealizować to marzenie?